21 Haziran 2009 Pazar

Eveeeet... Yine Daisy'den mail var... Bu arada Fotoğraflar Figen Bağzıbağlı internet sitesinde bulunan modeller.. Ve yine gelinlik baktığı yerleri bizimle paylaşmış sağolsun ki... :) Dinleyelim bakalım


Bu yazımda 3 farklı yerden bahsedeceğim. Fiyatları da yazıyorum ki gitmeye karar verirseniz önceden bir fikriniz olsun.


Teşvikiye, Şaşkınbakkal ve Suadiye’de şubeleri olan Figen Bağzıbağlı’da sadece gelinlik ve abiye kıyafetleri değil dünyaca ünlü Versace, Armani, Valentino vb. marka kumaşları da bulup almanız mümkün. Figen Bağzıbağlı’ya Sposa Novias markası ile ünlü İtalyan, Fransız ve İspanyol marka gelinlikleri (Daniel Degli Onofri, Paola D’Onofrio vb.) getirdiğini öğrendiğim zaman gitmeye karar verdim. Cadde’deki Pronovias’ı da sürekli tarif amaçlı kullanıyorum ama napimm Figen Bağzıbağlı onun hemen üzerinde kalıyor J Nezih bir yer. Karşılama, ilgi ve alaka gayet yeterli. Sıranız geldiği zaman sizi arka tarafta hazır gelinliklerin olduğu kısma alıyorlar. İlk sordukları tarih, mekan ve fiyat aralığınız oluyor. Verdiğim fiyat aralığından sonra model sayım 5 civarına indi. Fiyatlar 5000 tl’nin üzerinde ama 3500 tl civarlarına da birşeyler bulmanız mümkün. Kalan 5 modelden beğendiğim 2 tanesini denedim. Birisi baştan aşağı boncuk işlemeli vintage denilebilecek bir modeldi. Aşırı bol olması beni endişelendirdi. Her ne kadar biz üzerinize göre ayarlarız deselerde bel kısmı tam oturmayan gelinliği almak nedense içime sinmiyor. Diğer modelin üst kısmı taş işlemeli altı ise tüldendi. Hoş bir modeldi ama ondan da çok emin olamadım. Gelinlikle birlikte fiyata dahil olanlar istenilen uzunlukta hayal duvak, taç (gelinlik boncuk işlemeli ise boncuklu, taş işlemeli ise taşlı taç veriyorlar) ve kese. Gelinlik için 3500 tl ve üzeri verebilirim diyorsanız gidip görmenizde fayda var.

Özgül Moda Evi benim açımdan çok özel bir yer. Neden derseniz duvak yerine şapka takmak istediğime Şubat ayında yapılan Evlilik Fuarı’ndaki standlarını gezerken karar vermiştim. 2009 modellerinden birisinin üzerine İtalya’dan getirdikleri kırık beyaz renkte vualli bir şapka yerleştirmişlerdi ve çok hoş duruyordu. Sonradan bu şapkanın fiyatının 1500 tl olduğunu öğrenip hazır almak yerine yaptırtmaya ve çok daha marjinal modellere yönelmeye başlayacaktım. Hey gidi günler heyy.. Özgül Moda Evi’nin birisi Bağdat Caddesi’nde ve diğeri de Kadıköy’de olmak üzere iki şubesi var. Ben Bağdat Caddesi’ndeki şubelerine iki kez gittim. İlkinde model denemedim sadece diktirmeyi düşündüğüm modeli kaça yapabileceklerini öğrendim. 7500 tl’ye dikebileceklerini söylediler. İkincisinde de yanlış hatırlamıyorsam 4 model denedim. Rakamlar genelde 7500 tl civarlarındaydı, sadece tamamen tül olan bir tanesinin fiyatı 4500 tl idi. Kumaş olarak genelde ziberlin ve ipek şantuk kullanıyorlarmış. Modellerin neredeyse tamamına yakını taş işlemeli diyebilirim. İşçilikleri gayet güzel. Dikim için gözüm kapalı tavsiye edebileceğim bir yer. Tek kusurları ortalamanın üzerinde fiyat vermeleri. Ben denemedim ama belki pazarlıkla biraz daha indirim yapabilirler. Bağdat Caddesi’ndeki çalışanlara Kadıköy’deki şubelerinde fiyatların biraz daha aşağı olduğunu duyduğumu söylediğimde bunun model farkından kaynaklandığını, 2009 modellerin sadece bu şubede olduğu açıklamasını yaptılar. Kadıköy’deki şubelerine de bakmakta fayda var.

Artisan’ı daha önce hiç duymamış olanlar çoğunluktadır diye düşünmekteyim. Ben uygun fiyata diktiği tavsiyesi üzerine gitmiştim. Nişantaşı civarlarında biraz arada derede bir yerde. Gitmeden önce telefonla tarif almanızda fayda var. Gittiğimde ilgili kişi yani esas kadın olmadığı için yardımcısına diktirmeyi düşündüğüm modeli gösterip kaça yapabileceklerini sordum. 3000 usd’den başlayan fiyatlarla gelinlik diktiklerini söyledi ama modelim için tam bir rakam veremedi. Uygun rakam bu muymuş diye içimden geçirerek ayrıldım oradan. Sonra tam rakamı öğrenebilmek için yeniden randevu aldım. Fakat kafamın içinde de minimum 3000 usd lafı dönüp durmaktaydı. Onca yolu boşa gitmemek için önce esas kadına maille modelimi göndereyim de bir rakam versin diye düşündüm. Bu düşüncemi hayata geçirmek için aradım ve ta-taa-tammm karşımda esas kadın. Dururmuyum hemen sordum fiyatlarınız ne kadardan başlıyor diye. 2000 usd’den başlıyor deyince bende bir ferahlama oldu. Modelimi göndermek için mail adreslerini aldım ve telefonu kapadım. Sonra zırrr bir telefon. Arayan esas kadın. Yardımcısı ile yeni konuşmuş. Aradığım zaman benim abiye diktirmek istediğimi sanmış. Aslında gelinlik fiyatları 3000 usd’den başlıyormuş. Yanlışlığı düzeltmek için aramış falan filan. Tamam dedim modelimi gönderdim bakın bana tam bir rakam verin. Aradan 2-3 saat geçtikten sonra ikinci bir telefon geldi. Arayanın kim olduğunu tahmin ediyorsunuzdur herhalde. Diktirmek istediğiniz modeli anladık ama biz hiçbir modeli taklit etmiyoruz, anlaşırsak sizin için bir model çizeceğiz, fiyatımızda 4000 usd’den başlayacak çünkü kumaş olarak ipek şantuk kullanacağız. Ben sessiz sedasız dinledim tüm bu konuşamaları. Sonra da yüzyüze görüşmek için bir randevu verdiler bana. Fakat içim rahat değil. Esas kadın boyuna fiyat artıyor ya yüzyüze görüşmede de 5000 usd’ye çıkarsa diye korkmaya başlamıştım. Aradan 1-2 gün geçince aradım ve randevuyu iptal ettim. Sizde benim yerimde olsanız gelinliğinizi tam içinize sinmeyen bir yere diktirmezdiniz değil mi?..

0 comments:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!